جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
اراک

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک گفت: هر انسانی بر اساس علمی که دارد قابل شناسایی است، لذا علم و علم آموزی به ارزشمندی و ارزشمداری انسان منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها اراک با حضور طلاب و اساتید این مدرسه با سخنرانی خانم حاج محمد حسینی مدیر مدرسه علمیه الزهرا اراک برگزار گردید.

در این مراسم حاج محمد حسینی ضمن عرض تبریک میلاد فخر عالم امکان حضرت نبی اکرم صلوات الله علیه و عالم آل محمد امام صادق علیه السلام تقارن این ایام مبارک را با شروع سال تحصیلی مبارک دانسته و طلاب را ذخیره ارزشمندی برای اعتلای دین مبین اسلام دانست. وی افزود: لازم است ضمن توجه به این موقعیت ارزشمند ، هر یک از طلاب و اساتید عملاً از این فرصت گرانبها به نفع جبهه دینداری و خداخواهی بهره ببرند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا اراک ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام مبنی بر اینکه همچنان که درخت ناشناخته به واسطه ثمر و میوه‌اش شناخته می‌شود،هر انسانی بر اساس علمی که دارد قابل شناسایی است،لذا علم و علم آموزی به ارزشمندی و ارزشمداری انسان منجر می‌شود.

خانم حاج محمد حسینی خاطر نشان کرد: اگر این علم از علوم الهی و بر اساس تعالیم اولیا الهی باشد که اساس تعلیم و تعلم در حوزه‌های علمیه بر اساس این علوم بنا نهاده شده‌اند،فرصتی غنیمتی و گوهری گرانبها در اختیار معلم و متعلم قرار گرفته است.

وی گفت: آنچه در حوزه‌های علمیه به مباحثه و فهم گذاشته می‌شود، اکمل علوم از لسان انسانهای کامل و اولیاءالهی است که این شناخت همان شناخت راه حق و حقیقت انسانی است،که یقیناً طلاب قدم در چنین راه روشنی نهاده‌اند و باید سجده شکر در درگاه الهی بسایند.

مراسم با اهدای هدایایی به طلاب فعال فرهنگی و پذیرایی از مخاطبین پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha